Gürmar Online: Sanal ve Online Market Alışverişi- İptal ve İade Sözleşmesi
Ara

İptal ve İade Sözleşmesi

  1.       Cayma Hakkı

1.1.            ALICI'nın herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde malın teslim alındığı, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 14 gün içinde cayma hakkı bulunmaktadır. ALICI sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içerisinde de cayma hakkını kullanabilir.

Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, ALICININ veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda ALICININ veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, ALICININ veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

1.2.            Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI'nın 1. maddede bildirilen posta adresi, telefon numarası, faks numarası ve e-mail adresine süresi içerisinde yazılı olarak veya kalıcı veri taşıyıcısıyla SATICI'ya yönlendirilmesi yeterlidir. ALICI ürünü SATICI'ya geri gönderirken fatura aslını da cayma bildirimi ile birlikte SATICI'ya göndermesi gerekmektedir.

1.3.            Cayma hakkının kullanılmasında ALICI mesafeli satış sözleşmesi ekinde yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir.

1.4.            SATICI, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa ALICI'nın teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri ALICI'nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ve ALICI'ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.

1.5.            ALICI cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on dört gün içinde malı SATICI'ya ya da yetkilendirilmiş olduğu kişiye iade etmek zorundadır.

1.6.            ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI'nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) ALICI'nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Sağlık veya hijyen açısından iadesi uygun olmayıp, tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallara ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalajın açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve ALICI'ya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

i) Yiyecek ve içecek gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine gönderilmesi.

1.7. SATICI, ürün görselinin değişmiş olması veya farklı nedenlerden dolayı farklı olması , ürün gramajının değişmesi veya ürünün tedarik edilememesi gibi durumlarda koşulsuz siparişi iptal edebilir.

1.8. SATICI, kampanya dönemindeki ürünlerin stoklarının tükenmesi durumunda aktif siparişleri koşulsuz iptal edebilir.